wtorek, 6 września 2016

ZIAJA, Dermatologiczna baza z tlenkiem cynku

Jako minimalistka kosmetyczna i miłośniczka domowych metod leczenia, do kremów/maści zawierających tlenek cynku podchodziłam jak do jeża. Przez dwa miesiące dzielnie walczyłam, tłumacząc wszystkim zdziwionym, dlaczego nie kupiłam sudocremu (nie wiedzieć czemu wszyscy proponują właśnie ten specyfik) a zasypuję mojego brzdąca mąką ziemniaczaną i kąpię w krochmalu (co prawda przeprosiłam się z kosmetykiem do kąpieli ale o tym innym razem). Wszystko do czasu. Jako, że młody jest alergikiem, to i skłonność do wszelakich podrażnień skórnych ma większą. Do odparzeń też, niezależnie od tego jak wielką uwagę i troskę przykładamy do pielęgnacji. Na zakup kremu z wyżej wspomnianym tlenkiem cynku zdecydowałam się w akcie desperacji, widząc rany w fałdach szyjnych, których nie mogłam się pozbyć żadnym sposobem. Przypadkiem padło na dermatologiczną bazę Ziaji. Nie byłabym sobą, gdybym nie sprawdziła dokładnie składu tego kosmetyku. Lista dość długa, co mnie zawsze nieco odstrasza, ale nie ma tragedii. Przede wszystkim poskutkowało, już na następny dzień zaczerwienienie było mniejsze. A wygląda to następująco:

Znalezione obrazy dla zapytania ziaja baza z tlenkiem cynku


Paraffinum Liquidum
środek rozpuszczający, emolient
Zinc Oxide
właściwości przeciwtrądzikowe, przeciwzapalne, działa kojąco, stosowany jako filtr uv
Cera Microcristallina
emolient,zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody i rozwarstwianiu kosmetyku
Paraffin
emolient, wykazuje działanie regenerujące
Glycerin
Nawilża, pomaga przenikać w głąb skóry innym substancjom
Lanolin
emolient, umożliwia powstanie emulsji (emulgator W/O)
Sorbitan Sesquioleate
emulgator
Benzyl Alcohol
konserwant, rozpuszczalnik, potencjalnie alergizujący, dopuszczalne stężenie w kosmetyku 1%
Cera Alba
emolient, emulgator, lepiszcze
Ceresin
stabilizator, lepiszcze
Diisostearoyl Polyglyceryl-3 Dimer Dilinoleate
właściwości zmiękczające, odżywia, utrzymuje wilgoć
Lanolin Alcohol
emolient, odbudowuje warstwę lipidową, może wnikać do warstwy rogowej naskórka, emulgator
Dimethicone
emolient "suchy", ułatwia rozprowadzanie
Magnesium Sulfate
Działanie przeciwzapalne, przeciwtrądzikowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz